Email marketing
Megnyitási arány növelése
Értékadás
Ha minőségi tartalmat küldesz ki mindig, akkor szeretni fognak és rendszeresen olvasnak majd.
Küldőnév
Fontos, hogy mindig ugyanazt a nevet használd, inkább legyél személy, mint cég.
Elsődleges mappa
Az üdvözlő emailben kérjük meg a felhasználót, hogy húzza át az emailt a promóciók mappából az elsődlegesbe.
Válaszolásra bíztatás
Akár már az első emailben is megkérheted, hogy válaszoljon egy kérdésre.
Küldési időpont
Olyankor küldj emailt, amikor az emberek ébren vannak és nem árasztják el őket mások. Inkább ebéd után, mint reggel.
Személyre szabás
Egyedi mezőkkel meghívhatod a feliratkozó adatait a tárgymezőben.
Üdvözlő sorozat
Nagyon fontos, hogy az első üzeneteiddel jó benyomást kelts és bizalmat építs.
Preheader szöveg
Ne hanyagold el az előnézetet (preview), mert ezen múlhat a megnyitás!
Sürgetés
Ha határidős a kampány, akkor azt a tárgymező elején hangsúlyozd ki.
Tárgymező hossz
6-10 szót használj és 90 karakternél ne legyen több.
Átkattintási arány növelése
Megnyitás kimaxolása
Ha magas a megnyitási arányod, akkor az átkattintás is magas lesz!
Szegmensre szabás
Ha nekik szól az adott tartalom és link, akkor nagyobb eséllyel kattintanak.
Email hosszúsága
Minél rövidebb az email, annál jobb és lehetőleg egy fő üzenetet tartalmazzon.
Tesztelés küldés előtt
Mindig teszteld le, hogy működik-e a link, mielőtt kiküldöd!
Utóirat
Ha szöveges emailt küldesz, érdemes betenni a linket az utóiratba is.
Képek használata
A kulcs információkat ne képeken rejtsd el. Sokaknál blokkolva vannak a képek, ezért állítsd be az alternatív szöveget!
Kelts kíváncsiságot
Az érdeklődés felkeltéséhez titokzatosnak kell lenned, kínálj bepillantást valami értékesbe.
Mobilbarát email
Ellenőrizd, hogy az olvashatóság és a betűméret megfelelő mobilon is.
Ösztönzés a kattintásra
Egy emailen belül többször is ösztönözhetsz és megindokolhatod, miért kattintsanak át.
Használj gombot
Az emberek szeretnek gombokra kattintani, Lehetőleg a hajtás felett legyen.
Szegmentálás
Egyedi mezők
- Specifikus információk, melyek a felhasználóhoz vannak kötve
- Az új adat mindig felülírja a régit
- Változóknak is hívjuk őket, annak ellenére, hogy ezek az adatok általában nem változnak
- Mező létrejöhet automatikusan vagy manuálisan is
- A megszerzett adatokat be lehet illeszteni weboldalba vagy email szövegbe
- Példák: név, email cím, telefonszám, demográfiai jellemzők
Címkék
- A fő listán belül címkékkel csoportosítjuk a felhasználókat
- A címkéket eltávolíthatjuk vagy hozzáadhatjuk a profilokhoz
- Ez történhet automatikusan vagy manuálisan is
- A címkék inkább ideiglenes adatokat jelentenek
- Címkéket nem lehet beilleszteni szövegbe, de általuk létrehozhatunk feltételes blokkokat egy emailen belül
- Példák: termékek, vásárlók forrása, automatizmusok indítása, vásárlói útvonal szakaszai
RFM szegmensek
Recency – Időszerűség
Mikor vásárolt utoljára?
Frequency – Gyakoriság
Milyen gyakran vásárol?
Monetary value – Költés
Általában mennyi pénzt költ el?
Kézbesítési arány növelése
Lista tisztítás
Folyamatosan távolítsd el az inaktív felhasználókat és a nem működő email címeket.
Autentikációs protokollok
Használj SPF, DKIM és DMARC protokollokat, hogy az e-mail szerverek bizonyosak lehessenek benne, hogy a leveleid nem spam-ek.
Engedélykérés és opt-in
Kérj beleegyezést a felhasználóktól, mielőtt e-maileket küldesz nekik, hogy csökkentsd a spam jelzések számát és javítsd a kézbesítési arányt.
HTML helyett szöveg
Néha érdemes egyszerű szöveges emailt küldeni, ez javítja a kézbesítést és a megnyitást is.
Dedikált IP cím
Ha hetente több 10 ezer emailt küldesz, akkor érdemes dedikált IP címet választani.
Spam tárgysor kerülése
Ne legyen nagy betű a tárgyban, kerüljük a spam szavakat és a felkiáltó jeleket.
Noreply kerülése
Ez is egy jelzés, hogy spamet küldünk és teljesen értelmetlen a használata.
Leiratkozási lehetőség
Ha nem tudnak leiratkozni, akkor spamnek fogják jelölni az emaileid.
Gyakoriság
Tömeges hírlevélküldésnél heti 1-2 emailt küldjünk maximum.
Tartalom
Piros színű betűk, spam szavak és link rövidítések kerülése.
GDPR
Adatvédelmi tájékoztató
Az e-mailjeiben és a weboldalán is világosan jelezni kell a felhasználók felé, hogy rendelkezünk adatvédelmi politikával, és azt hol találják meg.
Hozzájárulás
Külön engedélyt kell kérni marketing célú hírlevelek küldéséhez és ez nem lehet a csalitermék letöltésének feltétele. A double opt-in nem követelmény.
Elfeledéshez való jog
Ha a felhasználók kérik, akkor törölnünk kell az adataikat.
Hozzáférés az adatokhoz
Hírlevélküldő alkalmazástól függ, de lehetőséget kell adni, hogy a felhasználó megnézhesse és módosítsa az adatait.
Leiratkozáshoz való jog
Egyszerűvé kell tenni a leiratkozást a hírlevelekről.
Leiratkozási arány csökkentése
Gyakoriság beállítása
Lehetőséget biztosíthatsz a felhasználóknak, hogy szabályozzák, milyen gyakran szeretnének e-maileket kapni.
Kérj visszajelzést
Néha kérdezd meg a felhasználókat, hogy elégedettek-e az emailekkel. Erre használhatsz kérdőívet.
Adj értéket
80%-ban értékes tartalmat küldj és 20%-ban kampányolj. A kettőt finoman ötvözheted is.
Leiratkozás csak a kampányról
Adj lehetőséget, hogy leiratkozzanak a kampányodról, ha az az ajánlat nem érdekli őket.
Előrejelzés
Mond el, milyen értékes tartalomra számíthatnak a következő emailben.
Tartalom és szerkesztés
Érthetőség
Egy 10 éves gyereknek is megkell értenie az email lényegét.
Bekezdések
2-3 sornál hosszabb bekezdés ne legyen benne.
Felesleges szavak
Könyörtelenül töröld ki azokat a szavakat, amik nélkül is érthető a szöveg.
Szóhossz
A túl hosszú szavakat cseréld le rövidebbre.
Tagmondatok
2 tagmondatnál több ne legyen egy mondatban.
Megszólítás
Ha tudod a nevét, megszólíthatod, de írhatsz annyit is, hogy „szia!”
Szövegírási modellek
Használd az AIDA vagy a PAS formulákat, mert azok a leghatékonyabbak.
Stílus
Ne legyél hivatalos, úgy írj, mintha egy barátodnak írnál.
Aláírás
Mindig személyként írd alá az emailt.
Első mondtaok
Ügyelj arra, hogy az első mondat elég ütős legyen, sokszor érdemes az első bekezdést törölni.