Email marketing

Megnyitási arány növelése

Értékadás

Ha minőségi tartalmat küldesz ki mindig, akkor szeretni fognak és rendszeresen olvasnak majd.

Küldőnév

Fontos, hogy mindig ugyanazt a nevet használd, inkább legyél személy, mint cég.

Elsődleges mappa

Az üdvözlő emailben kérjük meg a felhasználót, hogy húzza át az emailt a promóciók mappából az elsődlegesbe.

Válaszolásra bíztatás

Akár már az első emailben is megkérheted, hogy válaszoljon egy kérdésre.

Küldési időpont

Olyankor küldj emailt, amikor az emberek ébren vannak és nem árasztják el őket mások. Inkább ebéd után, mint reggel.

Személyre szabás

Egyedi mezőkkel meghívhatod a feliratkozó adatait a tárgymezőben.

Üdvözlő sorozat

Nagyon fontos, hogy az első üzeneteiddel jó benyomást kelts és bizalmat építs.

Preheader szöveg

Ne hanyagold el az előnézetet (preview), mert ezen múlhat a megnyitás!

Sürgetés

Ha határidős a kampány, akkor azt a tárgymező elején hangsúlyozd ki.

Tárgymező hossz

6-10 szót használj és 90 karakternél ne legyen több.

Átkattintási arány növelése

Megnyitás kimaxolása

Ha magas a megnyitási arányod, akkor az átkattintás is magas lesz!

Szegmensre szabás

Ha nekik szól az adott tartalom és link, akkor nagyobb eséllyel kattintanak.

Email hosszúsága

Minél rövidebb az email, annál jobb és lehetőleg egy fő üzenetet tartalmazzon.

Tesztelés küldés előtt

Mindig teszteld le, hogy működik-e a link, mielőtt kiküldöd!

Utóirat

Ha szöveges emailt küldesz, érdemes betenni a linket az utóiratba is.

Képek használata

A kulcs információkat ne képeken rejtsd el. Sokaknál blokkolva vannak a képek, ezért állítsd be az alternatív szöveget!

Kelts kíváncsiságot

Az érdeklődés felkeltéséhez titokzatosnak kell lenned, kínálj bepillantást valami értékesbe.

Mobilbarát email

Ellenőrizd, hogy az olvashatóság és a betűméret megfelelő mobilon is.

Ösztönzés a kattintásra

Egy emailen belül többször is ösztönözhetsz és megindokolhatod, miért kattintsanak át.

Használj gombot

Az emberek szeretnek gombokra kattintani, Lehetőleg a hajtás felett legyen.

Szegmentálás

Egyedi mezők

  • Specifikus információk, melyek a felhasználóhoz vannak kötve
  • Az új adat mindig felülírja a régit
  • Változóknak is hívjuk őket, annak ellenére, hogy ezek az adatok általában nem változnak
  • Mező létrejöhet automatikusan vagy manuálisan is
  • A megszerzett adatokat be lehet illeszteni weboldalba vagy email szövegbe
  • Példák: név, email cím, telefonszám, demográfiai jellemzők

Címkék

  • A fő listán belül címkékkel csoportosítjuk a felhasználókat
  • A címkéket eltávolíthatjuk vagy hozzáadhatjuk a profilokhoz
  • Ez történhet automatikusan vagy manuálisan is
  • A címkék inkább ideiglenes adatokat jelentenek
  • Címkéket nem lehet beilleszteni szövegbe, de általuk létrehozhatunk feltételes blokkokat egy emailen belül
  • Példák: termékek, vásárlók forrása, automatizmusok indítása, vásárlói útvonal szakaszai

RFM szegmensek

Recency – Időszerűség

Mikor vásárolt utoljára?

Frequency – Gyakoriság

Milyen gyakran vásárol?

Monetary value – Költés

Általában mennyi pénzt költ el?

Kézbesítési arány növelése

Lista tisztítás

Folyamatosan távolítsd el az inaktív felhasználókat és a nem működő email címeket.

Autentikációs protokollok

Használj SPF, DKIM és DMARC protokollokat, hogy az e-mail szerverek bizonyosak lehessenek benne, hogy a leveleid nem spam-ek.

Engedélykérés és opt-in

Kérj beleegyezést a felhasználóktól, mielőtt e-maileket küldesz nekik, hogy csökkentsd a spam jelzések számát és javítsd a kézbesítési arányt.

HTML helyett szöveg

Néha érdemes egyszerű szöveges emailt küldeni, ez javítja a kézbesítést és a megnyitást is.

Dedikált IP cím

Ha hetente több 10 ezer emailt küldesz, akkor érdemes dedikált IP címet választani.

Spam tárgysor kerülése

Ne legyen nagy betű a tárgyban, kerüljük a spam szavakat és a felkiáltó jeleket.

Noreply kerülése

Ez is egy jelzés, hogy spamet küldünk és teljesen értelmetlen a használata.

Leiratkozási lehetőség

Ha nem tudnak leiratkozni, akkor spamnek fogják jelölni az emaileid.

Gyakoriság

Tömeges hírlevélküldésnél heti 1-2 emailt küldjünk maximum.

Tartalom

Piros színű betűk, spam szavak és link rövidítések kerülése.

GDPR

Adatvédelmi tájékoztató

Az e-mailjeiben és a weboldalán is világosan jelezni kell a felhasználók felé, hogy rendelkezünk adatvédelmi politikával, és azt hol találják meg.

Hozzájárulás

Külön engedélyt kell kérni marketing célú hírlevelek küldéséhez és ez nem lehet a csalitermék letöltésének feltétele. A double opt-in nem követelmény.

Elfeledéshez való jog

Ha a felhasználók kérik, akkor törölnünk kell az adataikat.

Hozzáférés az adatokhoz

Hírlevélküldő alkalmazástól függ, de lehetőséget kell adni, hogy a felhasználó megnézhesse és módosítsa az adatait.

Leiratkozáshoz való jog

Egyszerűvé kell tenni a leiratkozást a hírlevelekről.

Leiratkozási arány csökkentése

Gyakoriság beállítása

Lehetőséget biztosíthatsz a felhasználóknak, hogy szabályozzák, milyen gyakran szeretnének e-maileket kapni.

Kérj visszajelzést

Néha kérdezd meg a felhasználókat, hogy elégedettek-e az emailekkel. Erre használhatsz kérdőívet.

Adj értéket

80%-ban értékes tartalmat küldj és 20%-ban kampányolj. A kettőt finoman ötvözheted is.

Leiratkozás csak a kampányról

Adj lehetőséget, hogy leiratkozzanak a kampányodról, ha az az ajánlat nem érdekli őket.

Előrejelzés

Mond el, milyen értékes tartalomra számíthatnak a következő emailben.

Tartalom és szerkesztés

Érthetőség

Egy 10 éves gyereknek is megkell értenie az email lényegét.

Bekezdések

2-3 sornál hosszabb bekezdés ne legyen benne.

Felesleges szavak

Könyörtelenül töröld ki azokat a szavakat, amik nélkül is érthető a szöveg.

Szóhossz

A túl hosszú szavakat cseréld le rövidebbre.

Tagmondatok

2 tagmondatnál több ne legyen egy mondatban.

Megszólítás

Ha tudod a nevét, megszólíthatod, de írhatsz annyit is, hogy „szia!”

Szövegírási modellek

Használd az AIDA vagy a PAS formulákat, mert azok a leghatékonyabbak.

Stílus

Ne legyél hivatalos, úgy írj, mintha egy barátodnak írnál.

Aláírás

Mindig személyként írd alá az emailt.

Első mondtaok

Ügyelj arra, hogy az első mondat elég ütős legyen, sokszor érdemes az első bekezdést törölni.

Email típusok

Tranzakciós emailek

Számla

Díjbekérő

Double opt-in

Jelszó visszaállítás

Szállítás visszajelzése

Feliratkozás megújítása

Hírlevelek feliratkozóknak

Új blog poszt

Válogatások és összefoglalók

Iparági hírek

Oktatás és hasznos tippek

Személyes sztorik

Hogyan készült a termékünk

Ünnepi/évfordulós hírlevél

Háttértörténetek és interjúk

Szegmentáló email

Vendégszerzői hírlevelek

Promóciós emailek

akcio

Termékbevezetés

akcio

Limitált termék

akcio

Villámakció

akcio

Ünnepi akció

akcio

Előrendelési akció

akcio

Raktárkisöprés

akcio

Limitált termék

akcio

Stratégiai partner kampánya

akcio

Áremelés bejelentő

akcio

Affiliate kampány

Automatizmusok

Üdvözlő email sorozat

Vásárlás utáni emailek

Vevőelégedettség-mérés

Email kosárelhagyóknak

Újravásárlás ösztönző emailek

Lista tisztítás

Adatbázisépítés

Listaépítés weboldalon

Felugró ablak érkezéskor

Felugró ablak kilépéskor

Okos sáv az oldal tetején

Feliratkozó landing oldal

Vásárlói chat ablak

Űrlap a láblécben

Listaépítés a közösségi médiában

Nyereményjáték

CTA minden posztban

CTA Facebook csoport posztokban

Facebook hirdetés

Rögzített bejegyzés oldalon

Facebook csoport csak feliratkozóknak

CTA a videó leírásában

Youtube hirdetés

Videó alatti kommentek

Kártya videóban

Véleményvezérek videói

Kommentre üzenetküldés Messengerben

CTA BIO-ban

DM üzenetben chatbottal

Instagram hirdetés

Instagram story

CTA Tiktok BIO-ban

Tiktok videó

Listaépítés mások Platformjain

Vendégposzt

Mások leiratkozási oldalán

Szponzorált posztok

Kollaboráció közösségi médiában

Listaépítés személyes kapcsolatépítéssel

Link email aláírásban

Fellépés egy rendezvényen

Szervezz saját eseményt

Listaépítés értékes tartalommal

Email tanfolyam

Könyv

Építs egy eszközt/szoftvert

Kihívás

Kapu blog poszt elé

Videó

Kvíz

Content upgrade

Listaépítés saját termékkel

Ingyenes kipróbálás email címért

Megrendelésnél hírlevél feliratkozás

Kedvezmény email címért

Előrendelés email címért

Kapu fizetős termék elé

Listaépítés offline eszközökkel

Névjegykártya

Szórólap

Katalógus

QR kód DM levélben

Eladó elkéri az adatokat

Pin It on Pinterest

Shares
Share This