A tökéletes prompt
Ebben az útmutatóban részletesen megmutatom, hogyan épül fel a tökéletes prompt.
Kedvezmény kosárelhagyóknak
Vásárlóknak elérhető termékek
Dolgozói kedvezmény
Dolgozói kedvezmény
Dolgozói kedvezmény
Hogyan kell jó promptot írni?
Gondolom veled is előfordult már, hogy adtál egy feladatot a ChatGPT-nek és nem azt a választ kaptad, amire számítottál.
Az esetek döntő többségében nem az AI tehet róla, ha rossz választ ad.
És nem is a te hibád, ha nem tudod jól meghatározni a kérést, mert a jó prompt megadása sok esetben már művészet.
Még a cégeknél is gondot okoz a feladatkiadás, ezért is szokták sokszor részletesen, lépésről-lépésre leírni a folyamatokat.
Most nézzük meg, hogyan épül fel egy tökéletes prompt.
Ne feledd, hogy ez még mindig a kezdőszint.
Ahhoz, hogy profi prompt mérnök legyél, sokat kell gyakorolni és meg kell tanulni a haladó promptírási technikákat.
- ✔ 10k monthly pageviews
- ✔ Unlimited websites
- ✔ Web analytics, revenue data & KPIs
- ✔ Stripe & Lemon Squeezy integrations
- ✔ Import your data
Prompt formulák
Egy jól felépített prompt rengeteg időt megtud spórolni neked.
Egyrészt kihagyhatod a felesleges utánkövető kérdéseket, másrészt lehet, hogy egyből a legjobb eredményt fogod megkapni.
Ezeknek a formuláknak az egyes építőelemei kihagyhatóak, de ez mindig a feladattól függ.
Különböző prompt struktúrák léteznek, most nézzük meg a legjobbat.
Az egyes elemek fontossági sorrendben szerepelnek!
- 10k monthly pageviews
- Unlimited websites
- Web analytics, revenue data & KPIs
- Stripe & Lemon Squeezy integrations
- Import your data
A 6 lépéses formula
Feladat/Task
Ez kötelező elem, enélkül nincs prompt!
Kontextus/Context
A szövegkörnyezet már elhagyható, de a legtöbb esetben kifejezetten fontos.
Példák/Examples
A 3 kérdés után megkérdezem, szeretne-e tőlem chatbotokról tanulni. Ha igen, akkor feliratom egy üzenetsorozatra és 2 naponta küldöm neki az értéket.
Szerep/Role/Persona
Érdemes egy szakértői szerepet adni, mert így jobban tud az adott területre fókuszálni.
Formátum/Format
A feladattól és tőled függ, milyen formátumban szeretnéd megkapni a választ.
Stílus/Hangnem/Tone/Writing style
Ez elsősorban szövegírásnál fontos, egyéb esetekben elhagyható.
Szerepek (Roles)
Általában ezzel kezdjük a promptot.
Miután eldöntötted, hogy mit vársz el a ChatGPT-től, döntsd el, hogy milyen szerep illik legjobban az adott feladathoz.
Miért fontos ez?
Tegyük fel, hogy matekleckét írsz. Valószínűleg az agyad nem annak a része fog aktiválóni, ami a rajzolásért felel, hanem a bal agyfélteked.
Nagyjából így működnek a nagy nyelvi modellek is. Természetesen a rendszer tudja magától is milyen területre kell fókuszálnia, de nem árt, ha segítünk neki.
Csapat és kultúra
This is a text or code block with multiple paragraphs. NLP-Friendly Content Prompt Create content strictly adhering to an NLP-friendly format, emphasizing clarity and simplicity in structure and vocabulary. Humanizing Prompt While prioritizing NLP-friendly content creation (60%), also dedicate 40% of your focus to making the content engaging, relatable, and human-like. Thank you for ensuring this balance in your output!
Mutasd be a csapatod
Egy fogorvos nem egyedül dolgozik, úgyhogy biztos van legalább egy asszisztensed. Érdemes kitenni egy fotót a munkatársaidról, mert ez is növeli a bizalmat.
Csinálhatsz nekik külön aloldalt is, ahova kiírhatod, mit kell tudni róluk:
- Szakterület
- Hol végzett?
- Beszélt nyelvek
- Hivatástudat (miért csinálja?)
Profi képek
Ha lehet, akkor dolgozz fotóssal és ne használj stock fotókat. Nyilván nem hívhatsz fotóst minden kezeléshez, így néha a stock fotó is megteszi.
Egységes arculat
Különböző reklámfelületeket használsz. Vannak hirdetéseid, weboldalad és közösségi oldalaid. Ezeknek mind integritásban kell lenniük és legyen egységes mindenhol a design.
Valós idejű személyre szabás
Képzeld el, hogy valaki átkattintegy emailedből és megérkezik a honlapodra. Miért ne szólíthatná a keresztnevén az adott aloldal?
Szia Sándor, szeretnél időpontot foglalni?
Tovább megyek. A Messenger alapból tudja, a nemed, innentől kezdve az oldalad szólhat nőknek és férfiaknak is. Igen, ez 2x annyi munka, de jelentősen megtudja növelni a konverziót.
Sőt, idpontfoglalás után egy köszönőoldalon lehetne egy olyan videó, amiben a nevén szólítod és megköszönöd neki a foglalást. Magyarul minden automatikusan van legenerálva, az arcod, a hangod és a szöveg is.
Ez azért nagyon durva, mert senki nem mondja meg, hogy ez egy automatikusan létrehozott video.
Árak megjelenítése
A páciensek nem szeretik, ha utólag a kezelés végén többet kell fizetniük, mint amennyi előtte megvolt beszélve. Egyrészt félnek a rejtett költségektől és ezt már a honlapod szövegében kezelned kell. Másrészt, ha nem írod ki az áraid, akkor könnyen lehet, hogy elkattint és mást választ.
A tehetős ügyfeleket ez nem zavarja annyira, de akinek fontos az ár, az szeretné tudni, mi mennyibe kerül.
Hátránya: Ha kint vannak az áraid, akkor összetudnak hasonlítani másokkal és az olcsóbb fogorvost választják majd.
Csoportos kedvezmény
Nyugdíjas kedvezmény
Diák kedvezmény
https://www.coredna.com/blogs/ecommerce-promotion-strategy
Dolgozói kedvezmény
https://www.coredna.com/blogs/ecommerce-promotion-strategy