Hogyan készíts Messenger chatbotot?
A chatbot készítés bonyolult.
Ebben az útmutatóban leírok mindent, ami ahhoz kell, hogy sikeresen felépítsd az első chatbotod.
Sőt, ennél még továbbmegyek, hiszen megmutatom azt is, hogyan tudsz folyamatokat automatizálni, feliratkozókat gyűjteni és értékesíteni.
Ez az útmutató több, mint 7400 szót és 55 000 karaktert tartalmaz és nincs benne felesleges mondat.
A szerzőről
1. FEJEZET
Hogyan alakítsd ki a stratégiád?
Mi az a chatbot és miért hasznos?
Hogyan kezdj neki a tervezésnek és milyen stratégiát alkalmazz?
Hogyan fog beépülni a meglévő stratégiádba?
Milyen eszközökön tudod alkalmazni a chatbotot?
Ebben a fejezetben, ezt vesszük górcső alá.
Mi az a chatbot?
Miért a chatbot?
Sajnos még 3 év után sincs tisztázva, hogy mik a Messenger chatbotok fő előnyei, ezért összeszedtem a legfontosabbakat, a teljesség igénye nélkül.
Kapcsolatépítés
Interaktivitás
Olcsóbban tudunk hirdetni
Több csatornás kommunikáció
Magas megnyitási és átkattintási arányok
Miért a Messenger?
- 1,3 milliárd ember használja havi szinten
- Magyarországon 4,1 és 5,5 millió közé teszik a userek számát
- 300 000 aktív bot
- 20 milliárd üzenetváltás történik az emberek és a vállalkozások közt havonta
Miből áll egy chatbot?
Miből áll egy cég?
Miből áll a marketing?
Miből áll egy chatbot?
Folyamatokból és tartalomból.
Milyen folyamatok találhatóak egy chatbotban?
- feliratkozószerzés
- értékeléskérés
- időpontfoglalás
- ügyfélkommunikáció
- utánkövetés
- adatszerzés
- termékkeresés
- HR folyamatok
Hogyan támogatja a felhasználó céljait?
Kalkulátorok
Válasz egy kérdésre
Értékadás
Messenger, mint távkapcsoló
Emlékeztetők
Élmény és humor
Adatvédelem
GDPR.
4 betű, amitől kirázza a cégvezetőket a hideg.
A lényegi kérdés, hogy vonatkozik-e a GDPR a chatbotra.
A rövid válasz az, hogy igen, a hosszabb kicsit bonyolultabb.
Három dolog biztos:
- Egyelőre még nincs pontosan meghatározva, milyen kötelező elemeket kell beépíteni egy chatbotba (E-mail marketingben ez már megtörtént)
- A „szakértők” még alapdolgokban sem értenek egyet
- A hazai chatbotok zöme nem felel meg a GDPR előírásainak
Az Európai Bizottság álláspontja egyértelmű
Írott és íratlan szabályok
A Facebook sok esetben világosan fogalmaz a szabályokkal kapcsolatban, viszont néha nem egyértelmű, hogy pontosan mi fér bele és mi nem.
A legfontosabb szabály, hogy ha 24 órán túl nem volt semmilyen interakció, akkor nem fognak küldésre kerülni a beállított üzeneteid.
Ez vonatkozik mind az automatikus, mind pedig az abszolút módon kiküldött broadcast üzenetekre!
Mit lehet tenni?
- Megcímkézed az üzeneteket
- Egyszeri értesítés beállítása (OTN)
- Szponzorált (fizetett) üzenetet küldesz
- SMS-t vagy E-mailt küldesz
Mi számít interakciónak?
Ha a felhasználó rákattint egy gombra vagy küld egy szöveges üzenetet.
Itt jön képbe a 24 órás szabály, ami annyit tesz, hogy kell egy ilyen interakció, mielőtt promót küldesz.
Mi történik, ha nem tartod be?
A Facebook letiltja az oldalad Messengerét, rosszabb esetben az oldalad.
Ha részletesebben is érdekelnek a szabályok, akkor kattints az alábbi linkre.
Honnan tudod, hogy egy üzenet szabályos vagy sem?
Az alábbi példában Karácsony Gergely üzenetét láthatod.
Mi a probléma vele?
Ez az üzenet semelyik címke kategóriába sem illik bele.
Nem tranzakciós, se nem fiók frissítéssel és nem is időpontfoglalással kapcsolatos üzenet.
Szponzorált üzenet se lehet, hiszen akkor ott lenne a piros nyílnál a hirdetés felirat.
Ha szeretnél, akkor nyugodtan küldj ilyen üzeneteket.
De ha véletlen elveszted a Facebook oldalad vagy annak üzenetküldési funkcióját, akkor magadra vess!
Az e-mail marketing halott?
Természetesen nem.
Az viszont tény, hogy folyamatosan csökken a megnyitási és átkattintási arány, tehát messze nem olyan hatékony, mint régen.
A számok iparáganként eltérnek, például egy B2B cég esetén megkerülhetetlen a használata.
Mi a stratégiai célom?
Hogy folyamatosan növeljem a megnyitási arányom.
Hogyan?
Képzeld el, hogy kapsz egy hírlevelet és egy napig nem nyitod meg.
Ezután kapsz egy üzenetet Messengeren, hogy kaptál egy fontos e-mailt, amit mindenképp nyiss meg.
Ezt hívjuk több csatornás kommunikációnak.
Mi lesz ennek az előfeltétele?
Olyan szoftvert kell használnod, amiben megtalálhatóak az ehhez szükséges funkciók.
Például legyen benne webhook.
Webhook
A magyar ESP-k nagy része nem tartalmaz se webhookot, se fejlett API-t.
Tehát a Webgalamb, Listamester és egyéb itthoni szoftverek használatát én nem javaslom, mert ezeket sosem fogják olyan ütemben fejleszteni, mint külföldi társaikat.
Ha ki kellene emelnem két profi hazai szoftvert, akkor az Automizyt és a Salesautopilotot javasolnám.
És akkor a mesterséges intelligenciáról nem is beszéltünk.
Jelenleg talán a legjobb választás az ActiveCampaign.
Ha érdekel az ActiveCampaign, akkor Márta Krisztián írását ajánlom, itthon ő a legjobb sales funnel specialista.
Ár/érték arányban verhetetlen és rengeteg más alkalmazással összeköthető.
A párbeszédé a jövő?
Személyes
Gyorsabb
Valós időben történik
Úgy vásárol, mintha boltban lenne
Szélesíti az értékesítési tölcséred
Rövidebb értékesítési ciklus
Chatbottal skálázható
Emberközpontú marketing
2. FEJEZET
Hogyan használd a chatbotot?
Milyen fajtái vannak a chatbotoknak?
Milyen funkciókat érdemes beépíteni?
Hogyan tudsz olyan élményt teremteni, hogy újra és újra visszajöjjenek a felhasználóid.
A chatbotok 2 fő fajtája
Alapvetően kétféleképpen tudjuk irányítani a beszélgetést:
- Gombokkal
- természetes beszédfelismeréssel (NLP)
Egy cégnek 2 fő területtel lehet problémája:
- Vevőszerzés
- Hatékonyságnövelés
- Vevőszerzésre
- Ügyfélszolgálat támogatására, automatizálásra
Irányítás gombokkal
Egy chatbotban a gomboké a főszerep.
Segítségükkel applikációszerű élményt tudsz létrehozni, programozási tudás nélkül.
3 féle gombot különböztetünk meg:
- Nagy gombok (Button)
- Gyors válasz (Quick reply)
Nem minden gombnyomás lesz egy elágazás, de minden kattintás egy konverziós pont.
A beszédfelismeréssel szemben, a gombok előnye az, hogy itt én irányítom a párbeszédet.
Hátránya az, hogy kevesebb szabadságot ad, így kevésbé lesz természetes a társalgás.
Irányítás beszédfelismeréssel
- A felhasználó felteszi a kérdését
- Az NLP beazonosítja a mondatban szereplő szavak kategóriáját
- Miután meghatározta az entitásokat, megérti a user szándékát
- A bot visszaküldi a helyes választ
Hatékonyságnövelés chatbottal
A nem hatékony cégek előbb-utóbb tönkremennek.
Ha online értékesítesz, akkor ez rád különösen igaz.
Eleinte a vevőszerzés jelenti a legnagyobb gondot, de ahogy több vevőd lesz, már el kell kezdened foglalkozni egyéb területekkel is:
- profi ügyfélszolgálat kiépítése
- folyamattervezés
- automatizálás
- HR
- mely lépések feleslegesek
- melyek automatizálhatóak
- kell-e még bele plusz lépés
- hol kapcsolódik más folyamatokhoz
Vevőszerzés chatbottal
A Messenger egy értékesítési csatorna?
Igen, mert itt is le tudod zárni a jelöltet.
Be tudod kérni tőle a címét, telefonszámát és minden adatot, ami a vásárláshoz szükséges.
Habár az adatbekérést tökéletesen tudjuk automatizálni, a bankkártyás fizetés nem megoldott Magyarországon egyelőre.
Ugyan a Stripe integrálva van a Manychattel, sajnos magyar bankszámlához nem lehet hozzákapcsolni.
Az alternatív megoldás az, ha Paypal-ra küldjük a usert és ott zárjuk le.
A chatbot nem lezárásra való.
Természetesen csak ideig-óráig, mert Kínában már autókat adnak el vele.
Egyelőre Magyarországon a best practice az, hogy kiviszed a usert a weboldaladra, ahol:
- Lezárod egy űrlappal
- Lezárod a webáruházad pénztár oldalán
Ügyfélszolgálat támogatása
Mi ez?
Ha az ügyfélszolgálatunkat szeretnénk automatizálni, akkor két lehetőségünk van:
- beszédfelismerés
- kártyás megoldás
Miért működik?
Azért mert a felhasználó azonnal választ kap.
Nincs a honlapon megszokott betöltődési idő, így sokkal jobb lesz a felhasználói élmény.
Cégünk szempontjából időt takarítunk meg, így egyre hatékonyabbak leszünk.
A kártyarendszerem közel 800 felhasználó letesztelte és 84%-uk azt mondta, hogy jobb, mint a weboldalon található megoldás.
3. FEJEZET
Hogyan építs fel egy chatbotot?
Milyen chatbotépítő alkalmazást használj?
Milyen funkciókat tartalmaz a Manychat?
Mire figyelj oda egy profi chatbot felépítésénél?
Milyen eszközökre lesz szükséged?
A jövőben kardinális kérdés lesz, hogy milyen szoftvereket használsz.
Míg egy átlagos és a legjobb hardver között 2-3X-os különbséget tapasztalunk, addig két szoftver közt ez 50, de akár 100X-os is lehet.
Chatbotépítő platform
E-mail marketing szoftver
Alkalmazás összekötő szoftver
Jelenleg a piacon számtalan alkalmazás találhtó, mellyel chatbotot tudsz építeni.
Míg a Manychat marketingeseknek, addig a Chatfuel inkább fejlesztőknek készült.
Ha a weboldaladra szeretnél egy interaktív botot, akkor a Landbot egy jó választás lehet, az Octane inkább webáruházaknak lehet jó választás, de a Mobilemonkey se rossz szoftver.
100 szónak is egy vége, én a Manychat mellett tettem le a voksom és neked is ezt javaslom.
Manychat vagy Chatfuel?
Manychat
A Manychat felépítése hihetetlenül egyszerű, ha tudsz angolul, akkor percek alatt átlátod és megszokod.
Szerencsére Manychatre csak pár kattintás a regisztráció, tehát ezzel nem lesz gond.
Mindenképpen próbáld ki!
Audience
Üdvözlő szöveg
Az üdvözlő üzenet az, amelyet a user az indítás gomb felett lát.
A Settings menüben könnyen beállíthatod, nem kell túl gondolni.
A keresztnév használatát itt semmiképpen se erőltesd!
Később se, hacsak nem kérdezed meg és mented el egy egyedi mezőbe.
Welcome üzenet
Általános válasz
Az általános választ akkor használjuk, ha a bot nem tudja, hogy mit kérdezett a user.
Beállíthatjuk úgy, hogy 24 óra alatt csak egyszer jelenjen meg, de ki is kapcsolhatjuk.
Nálam ez így néz ki a háttérben, ezt se kell túlgondolni.
Én még beállítottam azt is, hogyha felugrik, akkor kapjak egy üzenetet Messengerben.
Ez azért fontos, hogy minél előbb tudjak válaszolni, hiszen itt minden perc számít.
Fő menü
- lehetőséget biztosítani a leiratkozásra
- eleget tenni a GDPR egyes szabályainak
- honlapodra terelni a látogatót
- sok hasznos funkciót elérhetővé tenni
Gombok és gyors válaszok
A beszélgetéseket gombokkal (Button) és gyors válaszokkal (Quick reply) irányítjuk.
Ezenkívül még hozzájuk rendelhetünk különböző akciókat, meghívhatunk funkciókat és adatokat is tárolhatunk.
Marketingszempontból a lényeg, hogy főként ezek segítségével szegmentálunk.
A lényegi különbség a kettő közt az, hogy a gyors válasz eltűnik lenyomás után, a nagy gomb meg nem.
Ez azt jelenti, hogy a user nem tud visszagörgetni és megnézni azt, hogy mi volt a másik útvonalon.
Magyarul nem tud bekerülni kétféle szegmensbe.
Az alábbi példában különböző értékű kupont küldünk, annak megfelelően, hogy már vásárolt-e tőlünk.
A nagy gombok lehetőséget adnak, hogy olyan műveleteket hajtsunk végre, amelyeket a gyors válaszokkal nem tudunk:
- Weboldalra irányítás
- Telefonhívás
- Bankkártyás fizetés
Címkék
Egyedi mezők
Ezeket a Manychatben custom fieldeknek hívjuk.
Három különböző típusuk van:
Rendszer mezők
User fields
Bot fields
Változók
Ezt az e-mail marketingből már jól ismerjük.
Ha elmentettél egy választ egy egyedi mezőbe, akkor utána lehetőséged van arra, hogy az adott választ meghívd.
Ez a változó lehet szöveg, szám vagy akár dátum is.
Segítségével még jobban személyre szabhatjuk üzeneteinket.
Leiratkozás és feliratkozás
Kulcsszavak
A Manychatben lehetőséged van megadni kulcsszavak, amelyekre különböző üzeneteket definiálhatsz.
Általában ezt arra használjuk, hogy megválaszoljuk a user kérdéseit.
Én elsősorban a gombokkal való irányítást preferálom, de például egy webáruház esetén ezt se szabad kihagyni.
Üzenetsorozatok
Broadcast üzenetek
Ez az egyik legfontosabb előnye a Messenger chatbotoknak.
Segítségükkel tömegesen tudunk üzenetet küldeni a feliratkozóinknak.
Természetesen ingyen.
Két dologra érdemes figyelni velük kapcsolatban:
- Ne küldj promóciót
- Minden kiküldött üzenetedben legyen lehetőség a leiratkozásra
Rules (szabályok)
- ügyfélnek időpontja van egy szépségszalonba, tehát érdemes küldenünk neki értesítést aznap vagy előtte való nap is, hogy biztosan megjelenjen
- ha megszerezted a születésnapja dátumát, akkor minden évben küldhetsz neki üzenetet
- a bot érzékeli, ha valaki komolyan érdeklődik terméked iránt és küld neked egy értesítést, hogy minél előbb kapcsolatba lépj vele.
Feltételek
Ez az egyik leghasznosabb funkció a chatbotban.
Többek közt ez teszi lehetővé a személyre szabást.
Amire mi marketingesek mindig is vágytunk.
Csak erről az egy funkcióról lehetne írni egy ilyen útmutatót, annyira fontos.
Hiszen minél relevánsabb tartalmat tudunk küldeni a usernek, annál nagyobb eséllyel fog vásárolni tőlünk.
Az alábbi példában különböző üzenetet küldünk a férfiaknak és nőknek.
4. FEJEZET
Hogyan szerezz feliratkozókat?
Kész a chatbotod?
Nagyszerű, akkor most nézzük meg, hogyan tudsz feliratkozókat szerezni!
Annyit szögezzünk le, hogy itt sokkal egyszerűbb dolgod lesz, mintha e-mail címeket gyűjtenél.
Eddig több, mint 100 taktikát gyűjtöttem össze, most megmutatom a kedvenceimet.
Mi a stratégiai célom?
Ez a kedvencem, nem véletlenül kezdem vele a sort.
Ezzel a megoldással elképesztően egyszerűen és gyorsan tudsz majd feliratkozókat gyűjteni.
Hogyan építünk listát?
Rendszerszinten
Kampányokkal
Kommentre üzenet
Ez a kedvencem, nem véletlenül kezdem vele a sort.
Ezzel a megoldással elképesztően egyszerűen, olcsón és gyorsan tudsz majd feliratkozókat gyűjteni.
Itt egyszerűen egy Facebook posztot kötünk össze Manychattel.
Miután a látogató kommentelt, kap egy üzenetet, arra válaszol és feliratkozó lesz.
Innentől kezdve bármilyen folyamat elindulhat neki.
Facebook csoportban nem működik, csak oldalnál.
Habár nem ez volt a legsikeresebb koncepcióm és nem is futott sok ideig, ennek ellenére hozott 62 új feliratkozót, ami B2B piacon elfogadhatónak számít.
B2C piacon ezzel szemben, több ezer feliratkozót gyűjtöttem kampányonként.
40 ingyenes látogatószerző csekklista
Te láttad már?
Ha nem, akkor mindenképp nézd meg!
Facebook Messenger hirdetés
Ez a Messengert megnyitó hirdetés, amit angolul „click to messenger” hirdetésnek hívunk.
Ez úgy működik, hogy a látogató rákattint a hirdetés képére vagy a CTA gombjára.
Ezután felugrik neki a chat ablak és kap egy üzenetet.
Az üzenetben kell, hogy legyen egy gomb, ha erre is rákattint, akkor lesz feliratkozó.
Ennél egyszerűbb és olcsóbb feliratkozási módszer nem igen létezik.
Ha ezután elkéred az e-mail címét, akkor az még mindig csak 3 kattintás és egyszerre 2 csatornán építesz adatbázis.
Szerencsére a Manychatből is lehet már Facebook hirdetéseket indítani.
A Chatfuelben egyelőre nincs ilyen funkció.
Itt nem meglepő módon, Messengerhez kapcsolódó hirdetéseket tudsz létrehozni:
- Messengert megnyitó hirdetések
- Szponzorált üzenetek
- mert így integrálva van a hirdetés és az üzenet (flow), így több adatod lesz és pontosabban tudod majd optimalizálni a folyamatot
- könnyedén tudsz majd egyéni célközönségeket létrehozni, az előzőleg eltárolt adatok alapján
- Pontosan látni fogod, melyik hirdetés hozta legolcsóbban a feliratkozókat
Rögzített posztok Facebookon
Ez a technika tipikusan abban segít, hogy rendszerszinten gyűjts felhasználókat a botoba.
Én jelenleg ezt a megoldást a Facebook csoportomban alkalmazom és remekül működik.
De ugyanígy rögzíthetsz egy posztot a Facebook oldaladon is.
Itt is Ref URL-el dolgozunk és minél többet raksz ki, annál biztosabb, hogy rákattint a látogató.
Statikus feliratkozó doboz
Manychatben viszonylag egyszerűen tudsz létrehozni ilyen statikus dobozt, amelyet aztán kitehetsz a landing oldaladra vagy a weboldalad valamelyik részére.
Ehhez csupán egy kódot kell elhelyezned az oldaladon és már építheted is a listád.
Stratégiai partnerek
Ez az egyik legbrutálisabb technika.
Képzeld el, hogy van egy partnered, akinek van egy 10 ezer fős Messenger listája.
Egyszerűen csak megállapodtok, hogy ő kiküld egy üzenetet, melyben van egy Ref URL, akit érdekel, az rákattint és máris van néhány ezer feliratkozód.
Miért működik?
Mert, ha a vállalkozó véleményvezér is egyben, akkor nem lesz nehéz meggyőznie a követőit arról, hogy érdemes téged is követniük.
Nekem van olyan ügyfelem, aki a tanácsaim alapján 110 ezer (nem elírás) feliratkozót gyűjtött egy rém egyszerű trükkel.
A lista nincs szegmentálva, így nem tudhatjuk, hogy pontosan mi érdekli őket.
Tegyük fel, hogy neked kutyás gazdikra van szükséged.
Ő kiküld egy üzenetet, melyben megkérdezi, hogy van-e kutyájuk.
Innetől már egyszerű a történet.
Aki az igen gombra kattint, az a következő üzenetben megkapja az ajánlatot és a linket és sokkal nagyobb eséllyel fog rákattintani, mintha simán kiküldted volna az üzenetet a teljes listára.
Mondanom sem kell ,hogy ez működik influencerek esetén is.
Feliratkozás képre kattintással
Offline feliratkozó gyűjtés
Facebook Messenger kódok segítségével offline is tudsz feliratkozókat szerezni.
Az alábbi példa a Desperados sör kampányához kapcsolódik.
Ők a kódot az üvegre tették, magyarul aki beolvassa, az részt vesz egy nyereményjátékban.
Egyszerű folyamat, már-már túl egyszerű, tehát simán fel lehet turbózni.
Én például nem kérdezném meg, hogy melyik országban él a felhasználó, mivel ezt az információt alapból megkapjuk.
Én már 2017-ben feltettem a kódot a névjegykártyámra.
Mi a probléma ezzel a megoldással?
Az, hogy 2019 augusztus 15 után megszűnik.
Szerintem azért, mert a Facebook célja, hogy minél kisebb méretűvé tegyék a Messenger appot.
Szerencsére van alternatíva, hiszen QR kód mögé ugyanúgy be tudsz tenni egy Ref URL-t.
Feliratkozás chat ablakban
- segíthetek valamiben?
- bináris kérdés: neked van már chatbotod?
Gyakran felmerül a kérdés, hogy akkor most ezt használjuk vagy valamilyen hagyományos live chat megoldást, például az Olarkot.
Szerintem a válasz magától értetődő.
Youtube
Itt több lehetőséged is van és elsősorban itt is a Ref URL lesz a segítségedre.
A képen látható ügyfelem, ezzel a taktikával rengeteg feliratkozót tudott átterelni a Messenger botjába.
Neki nem volt nehéz, hiszen ismert véleményvezér, de ettől még neked is hozhat szép eredményeket.
Szeretnél egy átlátható csekklistát Youtube marketinghez?
Akkor kattints a gombra és küldöm is Messengerbe!
5. FEJEZET
Hogyan értékesíts chatbottal?
Hogyan értékesítünk chatbottal?
A chatbot elsősorban nem a lezárásra való.
Habár értem már el 10% feletti konverziót Messengeren belüli értékesítéssel, de mivel egyelőre nem automatizálható, így csak bizonyos cégeknek tudom javasolni.
Például, ha most indítottad el a vállalkozásod, akkor bármi áron, de vevőkre lesz szükséged. A pénz (profit) a céged oxigénje.
Ebben az esetben nem biztos, hogy a bankkártyás fizetés vagy az automatikus számlázás lesz a legfontosabb szempont.
Értelemszerűen az is számít, hogy mennyire bonyolult a terméked, én egy névvel ellátott kutyakendőt adtam el.
Ez sem feltétlenül igaz, mert többször adtam már el chatbotot chatbottal, ami azért egy elég bonyolult termék.
Ez a következőképpen szokott történni:
- A user feliratkozik.
- Egy ponton ír valamit vagy feltesz egy konkrét kérdést.
- Én azonnal kapok egy üzenetet Messengerben.
- Mielőtt rá írok, megnézem a Live chatben a róla gyűjtött adatokat.
- Ezután elkezdek vele beszélgetni.
- Ha komoly érdeklődő, akkor elkérem a számát és felhívom.
- A telefonon már viszonylag könnyen letudom zárni.
Ahhoz, hogy sok vevőt szerezz, szükséged lesz egy jó ajánlatra.
Az alábbi csekklistában minden ehhez szükséges építőelemet összeszedtem!
Kattints a gombra és küldöm Messengeren kersztül!
Szegmentálás
Alapvetően két fő szegmensed van, akiket mindenképpen el kell különítened.
Feliratkozó
Vásárló
Tehát mindenki, aki nem vásárolt, feliratkozó státuszt fog kapni.
Nekem viszonylag kevés ügyfelem van, így én manuálisan szoktam címkézni az ügyfeleim.
Hogy te hogyan oldod meg, az elsősorban attól függ, hol zárod le a jelöltjeid.
Szegmentálni sokféleképpen lehet, a legegyszerűbb megoldás egy kérdéssor létrehozása, de csinálhatsz egy kvízt is.
Én az előbbit preferálom, legalábbis rendszerszinten.
Én 3 kérdést szoktam feltenni a welcome üzenetem után közvetlenül:
- Alkalmazott vagy vállalkozó vagy?
- Milyen céged van?
- Van már chatbotod?
- Te készítetted a chatbotod? (ha igen, akkor jó eséllyel nem hoztad ki belőle a legtöbbet)
- Milyen alkalmazással készült? (ha Manychat, akkor tudok még további tippeket, folyamatokat adni)
- Elégedett vagy vele? (ha nem, tudok segíteni)
- Milyen e-mail marketing szoftvert használsz? (ha megfelelőt, akkor tudok segíteni az összekötésben)
Fontos, hogy ezt lehet sokkal egyszerűbben is csinálni, az én folyamataim igen kifinomultak.
A piros nyilak jelzik a kérdéseket.
Látszik, hogy ez nem egyszerű folyamat.
Automatizmusok indulnak el és állnak le.
Feltételekkel személyre szabom a tartalmakat.
Folyamatosan címkézem a válaszokat és az útvonal szakaszait.
A kommunikáció 4 szakasza
Rövid távú jelöltgondozás
Hosszú távú jelöltgondozás
Rövid távú ügyfélgondozás
Hosszú távú ügyfélgondozás
Rövid távú jelöltgondozás
- több csatornára is felíratjuk egy időben
- kevesebb konverziós pont lesz
- olcsóbban tudunk feliratkozókat szerezni
Rövid távú ügyfélgondozás
- eladok neki egy másik terméket (upsell, cross-sell)
- edukálom, segítem a termék használatában
- értékelést kérek tőle
- megkérem, hogy ajánljon egy ismerősének
- megkérdezem, hogy tudok-e neki segíteni valamiben
B2B
Webáruház
- Küldhetsz szállítással kapcsolatos információkat
- Kérhetsz értékelést
- Küldhetsz hasznos tanácsokat, trükköket a termékhez
- Eladhatsz kapcsolódó terméket
- Kérhetsz ajánlást
- Újra és újra értékesítheted gyorsan forgó terméked
Szépségszalon
Hosszú távú jelöltgondozás
- Minél több több feliratkozó szerzése
- Minél előbb és minél több feliratkozót vásárlóvá konvertálni
- Eljut abba az élethelyzetbe, ahol már szüksége van a termékedre.
- Kap egy jó határidős ajánlatot (kampány)
- Broadcast üzenetek
- Szponzorált üzenetek
Sales vagy promó üzenet
Beszélgetés kezdeményezése
Hírek, blog cikkek
Hosszú távú ügyfélgondozás
Több csatornás kommunikáció
- Milyen funkciók lesznek benne
- Mi a különbség a Messengerhez képest
- Hogyan gyűjts feliratkozókat
- Hogyan értékesíts
- Milyen stratégiát alkalmazz
RCS
Youtube és Viber
6. FEJEZET
Haladó trükkök
Ebben a fejezetben igyekeztem összegyűjteni a kedvenc trükkjeim és a legyakorlatiasabban elmagyarázni őket.
Tanítsd a felhasználót
Szegmensre szabott csalitermék
Egyéni célközönségek
Készíts egy custom audiencet
Határozd meg a szegmensed
Dinamikus hozzáadás
Állítsd be
- A meglévő feliratkozóidnak
- Új feliratkozókat szerzel a meglévők profilja alapján
- Meglévő vásárlóknak
- Új vásárlóknak a meglévők profilja alapján
Hello!
Van vmilyen elérhető gyakorlati tartalom chatbot építéassel kapcsolatban?